Jevrejima poslanica (7. glava)

  1. Jer taj Melhisedek, kralj Salima, sveštenik Boga Najvišeg, koji je izašao u susret Abramu dok se ovaj vraćao porazivši kraljeve i blagoslovio ga,
  2. i kome je Abram odvojio desetak od svega, pre svega je „kralj pravednosti,“ a zatim i kralj Salima, to jest „kralj mira“;
  3. bez oca, bez majke, bez rodoslovlja, ne imajući ni početka njegovim danima ni kraja njegovom životu, imajući još i upoređenje sa Sinom Božjim, on trajno ostaje sveštenik.
  4. Pogledajte samo koliko je velik bio taj kome je praotac Abram dao desetak od najboljeg plena.
  5. Istina, oni Levijevi sinovi koji primaju svešteničku službu imaju uput da po Zakonu uzimaju desetak od naroda, to jest od svoje braće, premda i oni potiču od Abrama.
  6. Ali Melhisedek, koji nije bio iz njihove loze, uzeo je desetak od Abrama i blagoslovio njega koji je dobio obećanja.
  7. A nema sumnje da manji prima blagoslov od većeg.
  8. I u jednom slučaju desetak primaju smrtni ljudi, a u drugom onaj za koga se svedoči da živi.
  9. I moglo bi se reći da je i Levije, koji prima desetke, preko Abrama platio desetke,
  10. jer se još nije bio rodio svom praocu Abramu kad mu je Melhisedek izašao u susret.
  11. Da se, dakle, savršenstvo postiglo preko svešteničke službe sinova Levijevih – kao istaknutog obeležja Zakona datog narodu – zašto bi onda bilo potrebno da se pojavi neki drugi sveštenik za koga se kaže da je poput Melhisedeka, a ne poput Arona?
  12. A pošto se menja sveštenička služba, mora da se menja i zakon.
  13. Jer onaj za koga se to govori pripadao je drugom plemenu, od koga niko nije služio kod oltara.
  14. Jer je jasno da je naš Gospod potekao iz Jude, plemena za koje Mojsije nije ništa rekao kad je govorio o sveštenicima.
  15. I još nam je jasnije da se postavlja drugi sveštenik – poput Melhisedeka –
  16. koji to nije postao po zakonu telesnog propisa, nego po sili koja daje neuništiv život,
  17. jer je posvedočeno: „Ti si doveka sveštenik po redu Melhisedekovom.“
  18. Dakle, pređašnji propis se ukida zbog svoje slabosti i beskorisnosti.
  19. Jer Zakon nije ništa učinio savršenim, nego je to učinila bolja nada uvedena umesto njega, kojom se približavamo Bogu.
  20. Pošto se to nije dogodilo bez zakletve –
  21. jer oni su, doduše, bez zakletve postali sveštenici, ali on je to postao uz zakletvu onoga koji mu je rekao: „Gospod se zakleo, i neće zažaliti: ‘Ti si doveka sveštenik po redu Melhisedekovom’“ –
  22. Isus je postao garancija boljeg saveza.
  23. Osim toga, mnogi su morali da preuzimaju svešteničku službu jer je smrt sprečavala sveštenike da trajno ostanu u toj službi,
  24. ali ovaj, pošto on ostaje doveka, ima nezamenljivo sveštenstvo.
  25. Zato i može u potpunosti spasti one koji kroz njega pristupaju Bogu, kad uvek živi da se zauzima za njih.
  26. Jer takav prvosveštenik nam je bio potreban: veran, bezazlen, čist, odvojen od grešnika i uzvišeniji od nebesa.
  27. On ne treba, kao oni prvosveštenici, da svaki dan prinosi žrtve – najpre za svoje grehe, a onda za grehe naroda – jer kad je prineo samog sebe, učinio je to jednom zauvek.
  28. Zakon, naime, za prvosveštenike postavlja ljude koji imaju slabosti, a reč zakletve, koja je data nakon Zakona, postavlja Sina, koji je zauvek učinjen savršenim.