Jevrejima poslanica (3. glava)

  1. Zato, braćo sveta, učesnici u nebeskom pozivu, pažljivo razmotrite onoga koga priznajemo za apostola i prvosveštenika – Hrista Isusa.
  2. On je bio veran onome koji ga je postavio u tu službu, kao što je i Mojsije bio u celom njegovom domu.
  3. Jer Isus je dostojan veće slave od Mojsija, kao što veću čast od doma ima onaj ko ga je sagradio.
  4. Jer svaki dom je neko sagradio, a onaj ko je sve sagradio jeste Bog.
  5. I Mojsije je, istina, bio veran kao služitelj u celom domu Njegovom, za svedočanstvo onome što je trebalo da se objavi kasnije,
  6. a i Hristos kao Sin nad Njegovim domom – čiji dom smo mi ako do kraja sačuvamo smelost i slavu iščekivanja koje imamo.
  7. Zato, kao što Duh sveti kaže: „Danas, ako čujete njegov glas,
  8. nemojte da vam srce otvrdne u ogorčenju kao u dan iskušavanja u pustinji,*

    * Vidi: 4. Mojsijeva 20:1-13; 2. Mojsijeva 17:7.

  9. kad su me iskušavali, a gledali su moja dela četrdeset godina.
  10. Zato sam se na taj naraštaj rasrdio i rekao sam: ‘Uvek zastranjuju u srcima svojim i puteve moje nisu spoznali.’
  11. Zato sam se zakleo u svom gnevu: ‘Neće ući u moj počinak.’“*

    * Vidi: Psalam 95:11.

  12. Pazite, braćo, da se kako u nekom od vas ne nađe zlo srce neverstva, u odstupanju od Boga živoga.
  13. Nego podstičite jedni druge svaki dan, dok još traje to „danas,“ da ne bi neko od vas otvrdnuo zbog zavodljivosti greha.
  14. Jer udeo u Hristu imaćemo samo ako pouzdanje koje smo imali u početku sačuvamo do kraja,
  15. sve dok se govori: „Danas, ako slušate njegov glas, nemojte da vam srce otvrdne kao u dan ogorčenja.“*

    * Vidi: Psalam 95:7-8; ref. Izlazak 17:1-7.

  16. Jer neki kad su to čuli, postali su ogorčeni, ali ne svi koji su izašli iz Egipta sa Mojsijem.
  17. A koga je On mrzeo četrdeset godina? Zar ne one koji su sagrešili, čija su mrtva tela popadala u pustinji?
  18. A kome se zakleo da neće ući u njegov počinak ako ne onima koji su bili neposlušni?*

    * Ili: „tvrdoglavi,“ koji se ne mogu ubediti.

  19. Vidimo, dakle, da nisu mogli ući zbog neverstva.